Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

 

Generelt
Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Selger er Vicoda AS, Nedre Lianvei 13, 3413 Lier, post@vicoda.no, tlf. 419 22 545, org.nr 831158662, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Minimumsalder for å handle på www.vicoda.no er 18 år.
 

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK).
Vi tar forbehold om prisendringer som resultat av prisendringer fra våre leverandører.
Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi ta kontakt med deg for å høre om du vil bytte til noe annet, få tilsendt de resterende varer vi har på lager, vente på varen kommer inn igjen eller om du ønsker å kansellere ordren.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

 

Tilgjengelighet
Alle varer i butikken skal være på lager. Varer som er midlertidig utsolgt, kan dere velge å få tilsendt oppdatering om lagerstatus på.
Dersom noe av en eller annen grunn skulle avvike fra dette, vil du motta en e-post og kan selv velge om du eventuelt vil kansellerer ordren.
 

Frakt og levering
Vi sender som oftest pakker direkte til din postkasse. Det er derfor viktig at du har navnet ditt på postkassen din. Større sendinger blir sendt til ditt lokale postkontor/ post i butikk. 

Du får fri frakt på ordre over 1200,- Frakt koster kr 69,- på mindre bestillinger.

Alle bestillinger sendes normalt i løpet av 1-3 virkedager og levering vil skje innen 2-3 virkedager (mandag-fredag).

Vi sender dessverre ikke pakker til Svalbard / Jan Mayen.

 

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen.
 
Betaling
Betaling med kort:

Du betaler helt trygt med ditt vanlige bankkort eller kredittkort fra Visa eller MasterCard hos oss. Betalingen går direkte via Stripe som er en av verdens største betalingsformidlere for nettbutikker. Kredittkort informasjonen din blir aldri lagret på vicoda.no sin server, den sendes direkte og kryptert til Stripe sine strengt overvåkede servere, hvor den kun brukes til å gjennomføre betalingen.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Betaling med Vipps:

Velg VIPPS under utsjekk i nettbutikken. Legg inn ditt telefonnummer og betal med VIPPS appen på din telefon.

Angrerett og retur
Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Returskjemaet sendes sammen med bestillingen din. Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du fyller ut skjemaet og sørger for skikkelig emballasje. Bruk gjerne posen varene ble levert i.

Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.

Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. 

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Det koster kr 89,- for returporto. Denne summen vil bli trukket fra det som skal krediteres på din ordre. Dersom du vil bytte til en annen størrelse, spanderer vi returfrakt én gang, men du må selv betale for ny utsendelse. 

Du vil bli fakturert våre fraktutgifter til transportør samt ekspedisjonsgebyr (totalt maks 300kr) for uavhentet pakke.

Husk at uavhentet pakke ikke regnes som bruk av angreretten.

Feil eller manglende leveranser
Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss e-post på post@vicoda.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen.
Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. 

Personsikkerhet
www.vicoda.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss. Vi som forhandlere er ansvarlige for transaksjoner som går gjennom nettsiden.
  

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Til slutt
Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene?
Ta kontakt og send en e-post til post@vicoda.no.